Ugyanazt a céget a céginformációs szolgáltató és a hitelbiztosító más-más pozícióból és más információs eszköztárral vizsgálja.

A hitelbiztosítónak kettő olyan egyedülálló és a minősítés szempontból lényeges információforrása is van, amelyekkel a céginformációs cégek egyáltalán nem rendelkeznek.

Az első ilyen információforrás a hitelbiztosítói adatbázis.

 1, Hitelbiztosításon belül a fedezetbe bevont cégekkel folyamatos a kapcsolattartás, úgynevezett „vevő látogatások” révén hivatalos forrásokból nem elérhető információkhoz jut a biztosító, mint pl:

  • cég jövőre vonatkozó beruházási tervei, lehetőségei, hitelvizsgáló személyes látogatása során szerzett benyomások
  • piaci pozíció – régóta domináns szereplője a piacnak?
  • állami intézkedések lehetnek-e hatással a tevékenységére?
  • tevékenységéhez szükség van-e rendszeres nagyobb befektetésére?
  • ki van-e szolgáltatva a beszállítóinak?
  • vevők összetétele, száma (sok vevő, vagy csak pár vevő adja az árbevétel nagy %-t/ügyfélvesztés veszélye)
  • van-e szigorú credit management folyamat a cégen belül / használ-e biztosítéskokat, hitelbiztosítást

2, Hitelbiztosításon belül lejelentett egzakt nemfizetési információk, bekövetkezett kárfizetési események,

3, Adós Kockázati Értékelés rendelkezésre állása , melyet a biztosító a biztosított portfólió ellenőrzéséhez napi szinten használja, ezen keresztül határozza meg és értékeli, hogy egy adott társaság eleget tesz-e rövid távú pénzügyi kötelezettségeinek.

 

A másik szintén a piacon egyedülálló információforrás a saját követeléskezelési tevékenységből származó nemfizetési adatbázis, mely pontosan meg tudja mondani, ha az adott cég már elkezdett tartozni más belföldi vagy külföldi szállítójának, mikor, mekkora értékben és milyen régi számlával.

Ezekkel az adatokkal kiegészítve a hitelbiztosító a vizsgált cégekre aktuálisabb, pontosabb kockázati besorolást tud adni a fizetési képességre, illetve fizetési hajlandóság vonatkozóan, mint a céginformációs szolgáltatók.

A csak céginformációval foglalkozó cégeknek tevékenységükből következően nincs közvetlen hitelbiztosítási, sem direkt követeléskezelési adatforrásuk, így  a menet közben keletkező fizetési zavarokról nem értesülnek.

Ha az eddigi módszereiddel próbálod megelőzni, illetve kezelni a kinnlevőségeidet 2021-ben is, akkor a játéknak hamarosan vége.

Azt látod, az a pénz, ami Téged illet, néhány megbízódtól nem igazán áramlik hozzád.

 

Ha képes vagy szükség esetén az eddigi eszközöktől megválni, és váltani a komplexebb, hatékonyabb lehetőségekre, akkor látod, milyen az, amikor időben, kiszámíthatóan hozzád érkeznek a Téged illető bevételeid.

Ne feledd, amit kínálok, az az idő és költséghatékony bevétel beérkeztetés élménye már a követeléskezelést megelőzően.

Legyen a 2021-es év már egy jobb időszak a céged életében!

Mert a háttérben egy nemzetközi hitelbiztosító online fizetési képességet követő rendszere dolgozik 0-24 órában.

 

Nyugalmasabb üzletmenetet, 2021-ben  biztonságosabb bevételi forrásokat kívánok minden kedves blog olvasómnak,

 

Damásdi Tibor

Vezető üzleti kockázatcsökkentő —> Lásd részletesebben

http://uzletikockazatcsokkentes.hu/