Ennek az esetnek már vagy 12 éve, hogy a fuvarszervezőm hozta az ügyfeleket, egyiket a másik után. Kisebb nagyobb cégeket. A saját kapcsolatain keresztül csordogáltak is a megbízások. Mindaddig szépen mentek a dolgok, míg az egyik magyar megbízó egyik napról a másikra valamilyen okból gyorsan felszámoltatta magát.
Bő millió Ft-om bánta ezt a pillanatot, és akkor ébredtem rá, hogy mekkora marha vagyok ÉN.

E fordulat pénzügyi következményeiről, áfa, adók, stb, a könyvelőm gyors ismertetőt tartott, elmagyarázta a szükséges lépéseket, és én rögtön nem voltam olyan lelkes, mint addig.
Persze, eddig én is ugyanazt csináltam, mint minden más magyar speditőr cég vezetője. Tervezem, építem a jövőt, a napi operatív munkát pedig csinálják a fuvarszervezők, diszponensek.
Igen, de hogyan is csinálják pontosan?
Mert a cégvezetők nagyrésze azt szereti, (én is azt szerettem) ha a fuvarszervezői hozzák az üzleteket, lehetőleg 0 Ft vagy € akvizíciós költséggel, a profit legyen meg rajta, a többit majd elosztjuk magunk között.
A cégvezetők jó része nem is képes tudatos piac és cégépítésre. Ezzel többnyire ők is tisztában vannak, ezért szükségesek a rátermett fuvarszervezők, akik
- értsenek az üzlethez,
- értsenek azokhoz az iparágakhoz, amiket kiszolgálnak, (tartály, hűtő, konténer, stb)
- beszéljék a gk-vezetők nyelvét is, de minden esetben uralják a helyzetet, mint szakmai vezetők,
- a fuvargazdasági szempontokat figyelembe véve diszponáljanak,
- de a forgalom szervezési szabályokat, (AETR, stb) ismerjék és tartsák be,
- ha nem fizet időben a megbízó, hajtsák be,
- és a többi sok-sok szempont, ami cég vagy ágazatspecifikusan fontos a cégvezetőknek, nyelvtudás, stb,
és az ilyen kollégákból egyre kevesebb van a piacon. Akik a fentieknek jórészt megfelelnek, már régen a saját társaságukat irányítják. Nagyon kevesen maradtak a tapasztaltabb kollegák közül alkalmazottak. A fiatalabbak a szebb karrier lehetőségek miatt inkább a multikat választják. És akkor mi KKV-cégvezetők mihez kezdjünk?
Ezért a cégvezetés inkább kompromisszumot köt, megalkuszik, csak ne menjen el a kolléga több pénzért, nagyobb szabadságért máshová dolgozni. Még akkor se, ha a szempontok felének nem igazán, vagy egyáltalán nem felel meg. Mert többnyire a még gyengébb képességűekből áll a kínálat.

Dolgozunk azokkal, akik vállalják egy kisebb családias cég összes üzleti kockázatát, a multik nyújtotta nagyobb biztonság és karrier lehetőségek ellenére.
Meghúzzuk magunkat, mert nagy lehetőségeket és szép jövőt a mai járvánnyal terhelt világban nem igazán tud nyújtani egyetlen kicsi vállalkozás sem.
A cégépítés egy nagyon fáradságos munka, ezt magam is megtapasztaltam az előző két vállalkozásomban.
Ezért a kényelmesebb utat választottam én is, és követtem a többi kollegámat, felvettem egy tapasztalt fuvarszervezőt jó cégkapcsolatokkal. Azután így jártam, pedig a fiatalemberrel meg voltam elégedve.
Becsapottnak éreztem magam, de csak magamat hibáztathattam, mert én döntöttem így.
Akkor már rendelkeztem cégfejlesztési gyakorlati tapasztalatokkal, de kényelemből másoltam a többi kollégát. És ennek nem lett jó vége.

Te is ezt az utat járod?

Volt már kifizetetlen számládból fakadó veszteséged az elmúlt 10 évben?
Kesergés helyett egy apróság, amit azóta is szem előtt tartok. Hiába csinálnak valamit sokan, attól az még nem lesz igazán eredményes.
Nem akartam a leírt esetet megismételni, azóta igyekszem a
pénz behajtásos helyzeteket megelőzni.
Erre kidolgoztam egy módszert, amit már a gyakorlatban is használok. Regisztrálj most, és használd TE is ezt a tudást!
Nyugalmasabb üzletmenetet, biztonságosabb pénzforrásokat kívánok minden blog olvasómnak,
Damásdi Tibor
Vezető üzleti kockázatcsökkentő —> Lásd részletesebben